Suplementace před- a po tréninku

vaše zkušenosti s doplňky...

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 10. bře 2007 20:18

Příklad jídel a suplementace během dne:

1. jídlo (snídaně) - plnohodnotné jídlo
2. jídlo (přesnídávka) - proteinový koktejl
3. jídlo (oběd) - plnohodnotné jídlo
4. jídlo (svačina) - plnohodnotné jídlo
5. jídlo (před a po tréninku) - proteinové koktejly
6. jídlo (večeře) - plnohodnotné jídlo
7. jídlo (před spaním) - plnohodnotné jídlo

zdroj: Skinny Guy´s Guide To Protein Powder by Vince DelMonte http://www.bodybuilding.com/fun/vinced7.htm

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 10. bře 2007 20:42

J_Dogg píše:Příklad jídel a suplementace během dne:

1. jídlo (snídaně) - plnohodnotné jídlo
2. jídlo (přesnídávka) - proteinový koktejl
3. jídlo (oběd) - plnohodnotné jídlo
4. jídlo (svačina) - plnohodnotné jídlo
5. jídlo (před a po tréninku) - proteinové koktejly
6. jídlo (večeře) - plnohodnotné jídlo
7. jídlo (před spaním) - plnohodnotné jídlo

zdroj: Skinny Guy´s Guide To Protein Powder by Vince DelMonte http://www.bodybuilding.com/fun/vinced7.htm


- Ke 2.jídlu bych já osobně přidal ještě do koktejlu nějaký kvalitní olej lisovaný za studena.
- V období tréninku protein + rychlé sacharidy (předTN a PTN).
- Před spaním bych já osobně již plnohodnotné jídlo nedával (třeba nějaký "pomalý protein" + olej jako v 2.jídle - zpomalí vstřebávání, což je před spaním žádoucí.
- Píšu to tak, protože tímto stylem já vedu v objemu jídelníček (3.jídla kombinace bílkoviny + sacharidy s minimem tuků a 3.jídla kombinace bílkoviny + tuky s minimem sacharidů + předTN a PTN v tréninkový den - tak do dělám a zatím vynikající výsledky).

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 17. kvě 2007 13:44

Zrovna jsem narazil na tuhle studii

Milk as an effective post-exercise rehydration drink
Susan M. Shirreffsa1 c1, Phillip Watsona1 and Ronald J. Maughana1

a1 School of Sport and Exercise Sciences, Loughborough University, Loughborough, LE11 3TU, UK

Article author query
Shirreffs SM [PubMed] [Google Scholar]
Watson P [PubMed] [Google Scholar]
Maughan RJ [PubMed] [Google Scholar]
Abstract

The effectiveness of low-fat milk, alone and with an additional 20 mmol/l NaCl, at restoring fluid balance after exercise-induced hypohydration was compared to a sports drink and water. After losing 1·8 (sd 0·1) % of their body mass during intermittent exercise in a warm environment, eleven subjects consumed a drink volume equivalent to 150 % of their sweat loss. Urine samples were collected before and for 5 h after exercise to assess fluid balance. Urine excretion over the recovery period did not change during the milk trials whereas there was a marked increase in output between 1 and 2 h after drinking water and the sports drink. Cumulative urine output was less after the milk drinks were consumed (611 (sd 207) and 550 (sd 141) ml for milk and milk with added sodium, respectively, compared to 1184 (sd 321) and 1205 (sd 142) ml for the water and sports drink; P < 0·001). Subjects remained in net positive fluid balance or euhydrated throughout the recovery period after drinking the milk drinks but returned to net negative fluid balance 1 h after drinking the other drinks. The results of the present study suggest that milk can be an effective post-exercise rehydration drink and can be considered for use after exercise by everyone except those individuals who have lactose intolerance.

(Received July 14 2006)
(Revised January 19 2007)
(Accepted January 24 2007)

Key Words: Rehydration; Milk; Water balance; Exercise

Correspondence:

c1 Corresponding author: Dr Susan M. Shirreffs, fax +44 (0)1509 226301, email s.shirreffs@lboro.ac.uk
Footnotes

Abbreviations: trial CE, carbohydrate–electrolyte sports drink; trial M, milk; trial M+Na, milk with added NaCl; trial W, water


Takže od teď po tréninku mlíko + whey protein + malta

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 17. kvě 2007 14:22

Nejak som nepochopil, ze podla coho to vlastne posudili mlieko ako lepsi potreninkovi drink ... a ani poradne ze s cim ho porovnavali ... co si mam predstavit pod sport drinkom?

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod J_Dogg » 17. kvě 2007 14:28

stanley píše:Nejak som nepochopil, ze podla coho to vlastne posudili mlieko ako lepsi potreninkovi drink ... a ani poradne ze s cim ho porovnavali ... co si mam predstavit pod sport drinkom?


Tohle mi taky nebylo jasný, ale odpověď by měla být ve článku nějakého Lyla (McDonalda?). Tohle je jenom studie, kterou komentuje. Zatím jsem nenašel ten článek.

příspěvek k tématu:
Lyle's recent newsletter on "Milk as an effective post-exercise rehydration drink" makes for an interesting read.

About 15 mins prior to a w/o I have a whey, fruit juice and creatine concoction. About 15 mins after a w/o I have a shake of 1 pint milk, 3 scoops whey and a banana (sometimes I throw in a couple of raw eggs if I won't be eating for a while). After dinner and before bed I have a milk, fruitjuice and whey shake plus a multi-vit, some extra vit C and some cod liver oil capsules.

I try to get three good meals a day and snack on nuts, seeds and cottage cheese. I take some flax oil with one meal (if I remember). That's it. No fuss or bother and it works well for me.

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 17. kvě 2007 14:56

moje bezne stravovacie metody po treninku kukam niesu moc odlisne od jeho ... akurat whey do dzusu nedavam ... vystacim si s vodou ...

hruda
Příspěvky: 376
Registrován: 27. lis 2006 16:43
Bydliště: Záhorák
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hruda » 17. kvě 2007 15:51


Uživatelský avatar
Sn0w
Příspěvky: 1084
Registrován: 15. bře 2007 17:50

Příspěvekod Sn0w » 29. kvě 2007 10:05

Folis píše:
Ghetto píše:hmm nikto nespomina tvaroh, co si myslite o nom ?


Tvaroh = kasein tzn., že je dobrý na dobu, kdy budeš déle strádat (např. před spaním). Ale nedával bych ho moc, stačí 250g vanička, více již by bylo hodně laktózy.


ja som niekedy jedol 400g pred spanim, niekedy 500g ale top len niekedy a inak som jedol vanicku, predtym mala 200g a teraz za tu istu cenu uz je 250g :lol: ale i tak je najlepsi tvaroh od babkynej kravy :lol: :lol: :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Sn0w
Příspěvky: 1084
Registrován: 15. bře 2007 17:50

Příspěvekod Sn0w » 30. čer 2007 19:36

kamarat mi stale hovori, ze pred a po treningu pit protein je somarina

ale ja verim vam :wink: on zasa bere tesne pred spanim a rano

btw: iba tak chcem vediet, ci vlastne robi dobre alebo .... :?:
Obrázek

Uživatelský avatar
Reginald
Supporter
Příspěvky: 549
Registrován: 15. črc 2006 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Reginald » 30. čer 2007 20:08

Sn0wBoArDer píše:kamarat mi stale hovori, ze pred a po treningu pit protein je somarina

ale ja verim vam :wink: on zasa bere tesne pred spanim a rano

btw: iba tak chcem vediet, ci vlastne robi dobre alebo .... :?:

Protein je nejvhodnější konzumovat v době kolem tréninku, protože je snadno stravitelný. Ráno a večer je samozřejmě taky možnost, ale tam je víceméně jedno jak rychle vstřebatelný zdroj bílkovin přijmeš. Ráno je lepší rychlejší, večer pomalý.

Uživatelský avatar
Tetsuo
Příspěvky: 223
Registrován: 13. čer 2007 17:55
Bydliště: Praha, Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tetsuo » 7. črc 2007 14:01

Pit cisty protein pred a po treninku je urcite blbost, telo potrebuje hlavne sacharidy, bilkovin jen trochu (12-20% koncentraci). Jinak si telo premenuje bilkoviny na glykogen, coz je zbytecne, nehospodarne a organismus to spis vycerpava. Obnova svalovych bilkovin nastava az nekolik hodin po zatezi.

Davat si protein do dzusu muze byt dobre, zvlast treba do ananasoveho, protoze je v nem bromelain, travici enzym. Dzus bych obecne pil i ke kazdemu masovemu jidlu.
Jediny problem s mixovanim proteinu do dzusu muze byt chut. Vanilka se ale vetsinou hodi ke vsemu. Jahode taky moc nevadi kombinace s jinym ovocem.

Proteinove pripravky nemuseji byt nijak v opozici k "plnohodnotnemu jidlu", pokud se jedna o komplexni nahrazku stravy.
Spravnejsi pojmy by asi mely byt "tuhe jidlo" a "tekuta nahrazka stravy".

Uživatelský avatar
Big_Johny
Příspěvky: 65
Registrován: 13. srp 2007 12:30
Bydliště: Posilovna:)

Příspěvekod Big_Johny » 23. srp 2007 14:59

Folis, Tetsuo - vidím tu dva rozdílné názory o užívání čistého proteinu. Teď opravdu nevím ke kterému se přikloním, ale když nad tím uvažuju svaly rostou hlavně v noci a ne při tréninku. Já bych asi čistý protein dával jen před spaním. Osobně mám největší strach aby to v době kolem tréninku neprošlo trávicím traktem bez užitku. Co se týče mě úplně bych proteiny kolem tréninku nevynechával a nějaké to malé množství bych určitě dal, ale hlavní a největší dávku až před spaním. :rockedover:

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 23. srp 2007 15:35

Big_Johny píše:Folis, Tetsuo - vidím tu dva rozdílné názory o užívání čistého proteinu. Teď opravdu nevím ke kterému se přikloním, ale když nad tím uvažuju svaly rostou hlavně v noci a ne při tréninku. Já bych asi čistý protein dával jen před spaním. Osobně mám největší strach aby to v době kolem tréninku neprošlo trávicím traktem bez užitku. Co se týče mě úplně bych proteiny kolem tréninku nevynechával a nějaké to malé množství bych určitě dal, ale hlavní a největší dávku až před spaním. :rockedover:


Však o tom se nikde nepíše, že máš dávat čistý protein v okolí tréninku (ostatně já bych čistý protein nedával nikdy, vždy buď ze sacharidy - např. v okolí tréninku nebo s tukem - např. před spaním). Když dáš čistý protein po tréninku (bez sachrů), tak je to stejné, jak kdyby jsi ho vylil do WC ...

Uživatelský avatar
Big_Johny
Příspěvky: 65
Registrován: 13. srp 2007 12:30
Bydliště: Posilovna:)

Příspěvekod Big_Johny » 23. srp 2007 16:09

Folis: Špatně jsem to napsal myslel jsem čistý protein jako proteinový drink (suplement) a ne tuhé jídlo. Ja už to beru jako samozřejmost to míchat se sacharidy, tak jsem to tu zapoměl upřesnit. :wink:

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 23. srp 2007 20:58

Big_Johny píše:Folis: Špatně jsem to napsal myslel jsem čistý protein jako proteinový drink (suplement) a ne tuhé jídlo. Ja už to beru jako samozřejmost to míchat se sacharidy, tak jsem to tu zapoměl upřesnit. :wink:


Však já jsem to tak také myslel (i když, dá se říct, že to platí i pro tuhé jídlo) :wink: .


Zpět na “Suplementy a firmy”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů