Bench press

cviky známé i méně známé

Moderátoři: pascal, keba

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 13. zář 2012 21:12

tak mozes cvicit bench spatne a este k tomu koncit 5cm nad hrudnikom ... alebo ho mozes cvicit dobre ... ???
All of the technical perfection in the world means nothing if someone lacks the volition to break a maximal weight off the floor and force it to lockout.

Uživatelský avatar
Domingster
Příspěvky: 69
Registrován: 2. říj 2011 12:01

Příspěvekod Domingster » 13. zář 2012 21:43

A neexistuje možnost dobře a 5cm nad hrudníkem?:D

Uživatelský avatar
Jirkas
Příspěvky: 4168
Registrován: 29. lis 2007 22:03

Příspěvekod Jirkas » 13. zář 2012 22:39

Domingster píše:A neexistuje možnost dobře a 5cm nad hrudníkem?:D


Ne
You gotta search within you, you gotta find that inner strength and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up and not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse

Uživatelský avatar
Jaky
Příspěvky: 661
Registrován: 30. srp 2007 12:00
Bydliště: Vysočina / Brno

Příspěvekod Jaky » 22. říj 2013 11:36

Mám dotaz o poloze záprstích kostí, řečeno lidově při tlaku se snažíte je mít vodorovně s předloktím nebo se vám pod vahou činky zlomí do 90° ? díky za odpověd
Kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.
Život je otázkou priorit.
www.exrx.net
www.glads.cz
www.kiteboarding.cz

Uživatelský avatar
J_Dogg
Site Admin
Příspěvky: 5196
Registrován: 10. črc 2006 12:42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bench press

Příspěvekod J_Dogg » 6. črc 2017 14:30

Studií, prováděných na trénovaných lidech tolik není, ale tato je zajímavá: ve studii z roku 2016, která testovala 14 zdravých trénovaných mužů při provedení bench pressu s volnou vahou, kde úhel lavičky byl 0°, 30°, 45° a -15° byl porovnáván vliv úhlu sklonu na 3 zapojené svaly - pectoralis major (velký prsní sval), deltoideus anterior (přední hlava ramenního svalu) a triceps brachii (trojhlavý sval pažní). Skupina prováděla 6 opakování bench pressu ve stanových úhlech sklonu na úrovni 65 % maxima pro 1 opakování. Aktivace svalů byla sledována pomoci povrchové elektromyografie (sEMG). Kromě toho byla každá fáze rozdělena na čtyři fáze trvání kontrakcí při různých úhlech sklonu, což vedlo ke čtyřem různým časovým bodům pro porovnání podmínek ve zkušebním stavu. Povrchová elektromyografie nezaznamenala žádný vliv v průběhu trvání úplné soustředné kontrakce na horní část svalu pectoralis major, ale během trvání kontrakce na úrovni 26 - 50 % u sklonu 30° a 45° došlo k výrazné aktivaci (122,5 ± 10.1% maximální volní izometrické kontrakce, MVIC resp. 124 ± 9.1% MVIC) ve srovnání s nulovým sklonem lavice (98.2 ± 5.4% MVIC) nebo s negativním sklonem lavice -15° (96.1 ± 5.5% MVIC). sEMG u spodní části svalu pectoralis major byl vyšší u negativního sklonu lavice -15° (100.4 ± 5.7% MVIC) než u ostatních sklonů - 30° (86.6 ± 4.8% MVIC), u bench pressu na rovné lavici činily hodnoty 100.1 ± 5.2% MVIC a nejméně u sklonu 45° (71.9 ± 4.5% MVIC). Studie ukazuje, že pro aktivaci jak horní tak spodní části svalu pectoralis major je vhodné zvolit klasický bench press na rovné lavici, kdežto bench press hlavou nahoru se sklony 30° a 45° v určitých chvílích pohybu více zapojují horní část svalu pectoralis major. Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25799093


Zpět na “Cviky”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů