Stránka 1 z 1

Powerlifting - úvod

Napsal: 24. črc 2006 20:38
od J_Dogg
Silový trojboj

Jde o soutěž v silovém trojboji, kde jsou jednotlivé disciplíny zvoleny tak, aby co nejlépe ukázaly absolutní sílu celého těla. Technika, která je při tom zapotřebí, je minimální a výkon prakticky neovlivňuje. Tento sport dosáhl velké popularity a v současné době se už pravidelně pořádají různá mistrovství v power – liftingu současně přímo v některých posilovnách nebo pod jejich záštitou.

Jednotlivé disciplíny

Jsou to cviky – dřep, tlak v lehu a mrtvý tah. V každé disciplíně má závodník tři pokusy, nejlepší se započítává do celkového výsledku.

Bench press
Maximálně povolená šířka mezi oběma palci byla stanovena na 80 cm. Činku podá soutěžícímu do napjatých paží pomocníci. Na pokyn rozhodčího spustí závodník činku na prsa a plynulým pohybem bez zastavení ji vrací do původní polohy. Během výkonu nesmí zdvihnout pánev změnit polohu nohou nebo činku odrazit od prsou. Tlak se musí provádět oběma pažemi současně, ani tělo se nesmí stočit stranou.

Dřep
Závodník si vezme činku ze stojanu sám nebo s pomocí nakládačů. Na pokyn rozhodčího přejde do dřepu tak, aby osa stehna byla pod horizontálou a plynulým pohybem bez zastavení se vrátí do výchozí polohy. Na pokyn rozhodčího činku odloží. Během výkonu nesmí závodník změnit polohu chodidel nebo se odrazit stehny od lýtek. Podložka pod paty je povolena do výše 5cm.

Mrtvý tah
Závodník uchopí činku libovolně, většinou dvojhmatem (jedna ruka podhmatem, druhá nadhmatem), pokrčí nohy v kolenou a plynulým pohybem se vztyčí a napřímí. V poslední fázi je nutné zatáhnout ramena vzad při odkládání nesmí být činka úmyslně upuštěna.

Odkazy
http://www.powerlifting-ipf.com/
http://www.worldpowerliftingcongress.com/

Napsal: 24. črc 2006 20:55
od Reginald
Z jakého zdroje jsi čerpal? Až na drobnosti to je stejné jako v jedné mé 30 let staré knížce :D

Napsal: 24. črc 2006 20:58
od J_Dogg
tohle mi poslal kamik, ale nevim, kde to vzal. Jakou mas knizku?

Napsal: 24. črc 2006 21:11
od Reginald
Rudolf Šimek - Kulturistika pro muže. Je to z roku 1975 a nutno podotknout, že to je opravdu hodně dobrá knížka. Je tam všechno co je potřeba znát, a nepíšou se tam nesmysly ála Muscle and Fitness atp. V podstatě tam je to, na co se dneska přichází znovu. Třeba že trénink partie 1x týdně nepřináší optimální výsledky atd.

Napsal: 24. kvě 2007 20:59
od Pán Architekt
PL-Da sa to odrazanie sa stehnami od lytiek povazovat za blbost pri normalnou cviceni.Mam tim na mysli, ci si tim mozem nieco zranit??

Napsal: 6. čer 2007 13:23
od J_Dogg
Le Schifre píše:PL-Da sa to odrazanie sa stehnami od lytiek povazovat za blbost pri normalnou cviceni.Mam tim na mysli, ci si tim mozem nieco zranit??


Teď nevím, při čem myslíš? Každopádně neodrážet.

Napsal: 7. čer 2007 19:02
od Pán Architekt
J_Dogg:Myslim tim, ze ked ides pri drepe dole a odrazis sa stehnami od lytiek, tak ci prave pri tom odraze sa da zranit.Nerobil som to normalne, len pri niektorych poslednych opakovaniach, Ael chcem to vediet

Napsal: 7. čer 2007 19:56
od J_Dogg
Už jsem odpověděl - neodrážet.

Napsal: 7. čer 2007 20:05
od Folis
Le Schifre píše:J_Dogg:Myslim tim, ze ked ides pri drepe dole a odrazis sa stehnami od lytiek, tak ci prave pri tom odraze sa da zranit.Nerobil som to normalne, len pri niektorych poslednych opakovaniach, Ael chcem to vediet


Na benchi taky nebudeš odrážet osou od hrudníku.

Napsal: 11. čer 2007 15:15
od Pán Architekt
Folis píše:
Le Schifre píše:J_Dogg:Myslim tim, ze ked ides pri drepe dole a odrazis sa stehnami od lytiek, tak ci prave pri tom odraze sa da zranit.Nerobil som to normalne, len pri niektorych poslednych opakovaniach, Ael chcem to vediet


Na benchi taky nebudeš odrážet osou od hrudníku.

Na benchi si tam nepolozim koli bolesti ani 70kg, takze si neviem predstavit ako budem odrazat 100. :D
Dik za radu.Nebudem odrazat.

Napsal: 13. led 2016 10:03
od J_Dogg
Kniha o powerliftingu v angličtině http://www.nejlevnejsi-knihy.cz/kniha/powerlifting.html